Sunday, February 8, 2009

Egy kis hó / Some snow


Péntek reggelre kb. 5 centis hó borította a tájat. Egyszer már volt ilyen, és akkor arra gondoltam, hogy milyen szép tájképeket csinálok, ha kivilágosodik. De mire felkelt a Nap, addigra el is olvadt majdnem az egész, köszönhetően az enyhe időnek, és annak, hogy a dánok fel vannak készülve a havazásra. Talán túlságosan is, mert olyan vastagon felsózzák az utakat, kerékpárutakat és járdákat is egy-egy kis hóesés vagy csupán fagyos éjszaka után, hogy még napok múlva is látok sót az úton.
Na, de most jobb téma híjján gyorsan lefényképeztem a házat, ahol lakom, hogy legyen bizonyítékom a hóra, aztán biciklire pattantam és mentem dolgozni. Mire hazaértem dél körül, persze már semmi nem volt a hóból, viszont a sós lé csúnyán felcsapódott a biciklimre (amit amúgy is hetente takarítok és olajozok), meg a nadrágomra, cipőmre, hátizsákomra. Nem szoktam panaszkodni a dán időjárásra, az esőt megszoktam, a hó se lenne baj, de a sós lé borzasztó.

On last Friday morning we got about 5 cm snow. Once we had such snow in this season and that time I thought what a great photos I would take when it gets lighter. But by the time the Sun came up the snow melt already, thanks to the mild weather and to the fact that Danes overreacted it. After such a snow or a simple frost they salt the roads, the bike-roads and the pavements really much. I can even see the salt after a couple of days.
This time I took a quick photo of the house I live in to have a proof of snow and then I biked to work. I got home around noon and there was nothing left but salty water which also splashed to my bike (I clean and oil it weekly, anyway), my trousers, shoes and backpack. Usually I don't complain about Danish weather, I got used to the rain, I don't mind the snow but the salty water is awful.

3 comments:

Anonymous said...

Hangulatos kis kégli!!
(Az enyém se rossz, de egyrészt panel, másfelől fizettem is rá legutóbb 45-öt -miközben hiába a tágasság és teljes felszereltség, valamiért képtelen vagyok igazán otthon érezni magam.)
Úgyhogy most szinte irigykedem...

Unknown said...

Én eddig azt hittem, hogy a civilizált nyugaton sehol nem szórnak már sót vagy faforgácsot... Errefelé is rendkívül gyorsan eltakarítják a belvárosból és főbb utakról a havat (és el is viszik, azaz nem marad az út szélén, ahol összegyűlne a piszok és mikor elolvad a hó, akkor ott maradna). Szórni meg csak kis apró kavicsokkal szórnak, amiket ha elolvadt a hó, akkor 2-3 napon belül el is takarítanak - s a legközelebbi hóeséskor újra lehet hasznosítani. Szerintem messze jobb, mint a faforgács vagy a só. Ezekkel csak itt az egyetemen találkoztam eddig, de itt ugye a házmester választott így.

Orsi said...

Norbi, jól látod, a hangulatossághoz nem elég a tágasság és a felszereltség. Kell pl. egy Buddha-falmatrica, vagy pár gyertya, esetleg szobanövény, vagyis valami spirit. Vagy egyszerűen csak egy "female touch"...

Beatbull: nekem is voltak elképzeléseim a civilizált nyugatról. De Dánia úgy tűnik, nem annyira nyugat, inkább északnyugat. Bár első pillantásra nagyon rendezettek, de nem látom közel sem azt a környezettudatosságot, ami a németeknél van. :(