Sunday, June 6, 2010

Szentimentális

Ma délelőtt, munka közben épp Hanna néni körül tettem-vettem - kapkodva, mert 15 perces csúszásban voltam, de azért óvatosan, mert ő ezt nem veheti észre. Hangosan szólt a rádió (kicsit nagyot hall a néni), miközben ő köntösben, papucsban, kócos fejjel türelmetlenül ingázott a hűtőszekrény meg a teaforraló közt, nem tudta eldönteni, hová kapjon előbb.
Aztán megszólalt ez a szám a rádióban. Leereszkedett a konyhaszékre, még jobban feltekerte a hangerőt, és párás tekintettel nézett a távolba.
Hanna néni 20 éve özvegy, de minden nap elmondja, és rövid történetekkel, néha elsárgult fotókkal is alátámasztja, mennyire jó ember volt a férje. Nem tudom, milyen emlékeket ébresztett benne ez a szám, mert ő jópár évvel korábban volt fiatal, mint ez sláger. De ahogy néztem, teljesen meghatódtam. Tehát létezik örökké tartó szerelem.

6 comments:

á said...

kedves orsi.
ma akadtam rá blogodra, délután négy óta hosszabb-rövidebb megszakításokkal (mondjuk, hogy) végigolvastam, az elejétől.
ide dánia-függőségem hozott, de útközben rá kellett jönnöm, hogy mennyire hasonlítunk egymásra. mintha magamat hallanám néha, amikor olvaslak. szóval szeretnék maradni és részese lenni, még ha csak a blogodon keresztül is, a mindennapjaidnak.
ja, és a képeid egyszerűen gyönyörűek, a munkáid meg nagyon megfognak.
(és képzeld, itthon én is szociális gondozó és ápoló szakra járok, ami engem sem dob fel túlságosan.)
üdv: ági

Orsi said...

Kedves Ági,
Isten hozott. El se tudom képzelni, milyen lehet egy szuszra végigolvasni a blogomat, de örülök, ha tetszik. Te nem írsz blogot? Szívesen olvasnám, milyen otthon szociális ápolást tanulni, és mellesleg van egy pár szó ezzel kapcsolatban, amit dánul tanultam meg, de nem ismerem a magyar megfelelőjét. És vajon mitől vagy Dánia-függő?

á said...

elszállt a kommentem az éterben. hozom a formám.
szóval Dánia-függőségem kb. 10 éves korom óta van, lett. nem tudom akkor mi történt, de már akkor azzal sokkoltam a szüleimet, hogy költözzünk Dániába. szerintem nekem oda kellett volna születnem. sajnos csak egyszer voltam, és akkor is csak 6 napot, de azóta is visszavágyom.

a képzés itt nagyon intézményes, kicsit mondjuk kockás. ráadásul a munka miatt estis formában tanulom (egy számozott iskolában).
a szavakkal az a helyzet, hogy én meg csak magyarul tanultam, de a szövegkörnyezet biztos sokat segít, ha átküldöd e-mail-ben megpróbálkozom vele.
még egyszer örülök, hogy rád találtam.
á

Gyula said...

http://www.youtube.com/watch?v=UNufA_ZUQOo&feature=related

Szia!
A filmből részlet.
Skandináviában nagyon népszerű Cliff Richard&The Shadows
A Young Ones(Fiatalok),1961-es sláger,maga a film,amiben Cliff a főszereplő,zenés,romantikus film.
2009 novemberben Aalborgban,és Koppenhágában is felléptek,de Svédország,és Norvégia is a turnéhoz tartozik.A néni biztos nagyon boldog lett volna,ha a koncerten is meghallotta volna a Young Ones dalt,de emellett olyan slágerek is vannak,és film,mint a Summer Holiday pl.Nekem a londoni koncertjük van meg,és 50 éves fennállásukat ünnepelték a koncert körúttal.A nénit Isten áldja még sokáig egészségben,neked meg erő,kitartás a munkáidban!

Gyula

Orsi said...

Gyula, köszi a plusz információkat (meg a biztatást is). A számra keresve a Youtube-on megtaláltam én is a filmrészletet, de kissé arcpirítónak éreztem a mesterkéltségét, ezért illesztettem be inkább egy másik darabot. Nem Cliff Richard-ról akartam írni, nem az én stílusom, és nem bánom, hogy nem láttam őket élőben. A "Young Ones"-t 50 évvel később előadni... nem is tudom. De Hanna nénit mindenesetre nagyon megszerettem.

Gyula said...

Természetesen értem,hogy Hanna néniről szól a bejegyzésed,és gondolom is,hogy szeretetre méltó.
Azzal sincs semmi baj,ha nem szereted,és nem a stílusod Cliff Richard.De azért az tényleg megható lehetett,hogy Hanna néni visszagondolt a fiatalságára,a sláger hallatára,és remélem örömmel tette szívében.Persze nem ismerem Hanna nénit,de ha van örök szerelem,és Ő ebben részesült,akkor lehet ezért hálát adni,és akár egy sláger hallatán is,a fiatalságra,szerelemre visszatekinteni.Cliff-ről csak annyit,hogy fiatalosan,több ezres közönség előtt,minden koncertjén,a közönséggel együtt énekelte a Young Ones slágert,ezenkívül még legalább 40 saját slágert énekelt régi együttesével.Nem sok előadó mondhatja el,hogy 50 éves jubileumi túrnét adhat több generációs közönségének.Egyébként szívesen az infót.Ja,és mindannyiunknak kívánom,hogy egyszer,idős korban,ha egy sláger hallatán is,de hasonlóan tekinthessünk vissza,mint Hanna néni!Ha ritka is,de van örökkétartó szerelem,és boldogság!

üdv:Gyula