Thursday, February 4, 2010

Már megint

gyalog kellett mennem dolgozni az elmúlt három nap. Persze nem a biciklim romlott el, hanem az időjárás. Még a régi hó se olvadt el, de most kaptunk újat, rendes viharral. For helvede. Elgondolkodtam, hogy a pokol vajon miért sötét, meleg színekkel van ábrázolva, és miért gondoljuk, hogy ott nagyon meleg van. Szerintem nem kizárt, hogy a pokol rettenetesen hideg, és amerre a szem ellát, csak hó van, alatta esetleg jég.

Az elmúlt hétvégém szabad volt és jobb híjján itthon ültem. Már ez is idegesített, hogy nem lehet sehová kimozdulni. Egész nap ment a fűtés, éjjelre se kapcsoltam lejjebb, pedig egyébként szokásom. És mégse tudtam felmelegedni, a paplanon 2 réteg pléd, napközben 3 réteg hosszúujjú. Olyan ez a hideg, hogy már viszket meg fáj a bőröm tőle.

Az grafikusi álláshirdetésekre töretlenül küldözgetem a jelentkezésemet. Pár hete találtam egy olyat, amelyben Grönland legnagyobb, 25 főt foglalkoztató állami nyomdája keresett grafikust - a leírásuk mintha rólam készült volna. Lelkesen küldtem nekik a jelentkezésemet, mert gondoltam, most megcsípem életem munkáját, hiszen ki akarna oda költözni, ahol a júliusi középhőmérséklet plusz 7 fok, és télen hónapokig nem látni a Napot. Még bizakodtam is, mert olyan történt, ami még eddig nem nagyon: ott, a messzi Nuuk-ban a jelentkezésem elküldése után egy szűk órával valaki már a portfoliómon meg a dizájnblogomon kattogott. De hamarosan kijózanított a válaszuk: köszönik az érdeklődésemet, de a rengeteg jól képzett jelentkező közül végül nem engem választottak. Nem hittem volna, hogy sok érdeklődő akad egy ilyen helyre, de mondjuk nemrég olvastam egy cikket, ami arról szólt, hogy lesz arrafelé nemsokára pár próbafúrás, mert úgy sejlik, olaj van a jégpáncél alatt. Ha beüt a dolog, akkor az a kevesebb, mint 57 ezer lakos kuvaiti gazdagságba csöppenhet. Talán ez megmagyarázza, mi tesz vonzóvá manapság egy grönlandi munkahelyet. Hát kár, hogy nem én kellettem nekik, mert így nem nézhetek ingyen Aurora Borealis-t, de a mostani szokatlan aalborgi hideget megtapasztalva talán nem olyan baj, hogy maradok itt, délen. Fura színű égboltot meg itt is láthatok.

(A fotók még január elején készültek. Mostanában semmi kedvem fényképezni.)

3 comments:

Anonymous said...

Höhö, belegondoltál már abba, hogy Gönlandon fókahúst kéne enned, max muhart, mert vega vagy :-)))

Orsi said...

Csak félvega vagyok, mert a halat megeszem, és a lékhorgászat emellett állítólag még izgi sport is. Különben meg: hála a globális felmelegedésnek, Grönland déli részén már termesztenek krumplit. Még pár év, és lesz ott akár még szőlő is.

Varga Zsolt said...

A hideg, sötét és nedves pokol a skandináv mitológiában már szerepel: minden ember és isten (!) aki nem csatában esett el, itt végzi. Ráadásul feltámadás sincs, ami dupla szívás.

Grönlandon tényleg sok fókát esznek (meg bálnahúst is), viszont sokat lehet spórolni a gáz- és villanyszámlán, mivel a fôzéssel általában nem sokat bajlódnak. Ez persze az inuitokra igaz; az ottani dán kolónia teljesen európai színvonalon él és eszik.

Végül vigasztalásként annyit, hogy a grönlandi munkahelyek nagyon népszerûek, úgyhogy ezzel kicsit elszámoltad magad. Ez azzal függ össze, hogy a különféle pótlékok miatt jóval többet lehet keresni ugyan azzal a munkával mint Dániában.