Tuesday, February 2, 2010

A szem

Ez egy horrorfilm címe. Nem szeretem a horrorfilmeket.
Tegnap reggel az idősek otthonában az volt a hír, hogy új lakót kap a részlegünk. A leírás szerint a néni egyebek közt bőrrákban szenved, emiatt a bal szemgolyóját el kellett távolítani. Biztos kiült az arcomra a rémület, mert a főnök rámkacsintott, és mondta, hogy amikor még nem volt vezető, volt szerencséje közelről megtapasztalni ezt a típusú feladatot. Egyáltalán nem nehéz, az ember egy könnyed, gyors mozdulattal rakja be, ill. segíti ki az üvegszemet (begörbített mutatóujjával a levegőben hadonászva rögtön demonstrálta is a mozdulatot). Azon túl, hogy a szemüreget gondosan kell tisztítani, csak arra kell figyelni, hogy az üvegszem jó irányba álljon, különben elég viccesen néz ki a viselője. Mit mondjak, megvigasztalt.
Nagyon hálás vagyok, hogy van egyszer használatos gumikesztyű a világon. Az elmúlt időszakban elképesztő dolgokat láttam, és még elképesztőbb dolgokhoz nyúltam hozzá. De a szem, az valami egész más lehet, teljesen elborzadtam.
Persze, hogy egész nap csak ez járt az eszemben. Összesen már csak 12 napot kell dologznom, gondoltam, ebből az első egy-két alkalommal mondhatom, hogy "csak" megfigyelni szeretném, hogy csinálja az ember, mielőtt magam is megpróbálnám. Egyébként is megvan a "saját" három gondozottam, akik kitöltik jóformán minden időmet, szóval lehet, hogy három-négy alkalommal kellene csak ténylegesen szembesülnöm a feladattal.
Hazaérve kézbevettem a csokigolyókat, amiket a hugomtól kaptam kissé megkésett Halloween ajándékként. Az egyébként nagyon finom, eperízű töltött csokik tréfás szemgolyó-csomagolást kaptak.

De valahogy most nem találtam olyan jópofának őket, és gyorsan megettem kettőt, arra gondolva, hogy ezeknek el kell fogyniuk, mielőtt a néni beköltözik az otthonba, különben lehet, hogy utána sose fogynának el.
Ma reggel újabb hír várt. A néni mégsem költözik be, mert meghalt. Tényleg nagyon sajnálom szegényt, mert a tájékoztató alapján, amit kaptunk róla, cudar lehetett a legutolsó pár éve. Viszont lehet, hogy nagyon csúnya dolog, de egy kicsit megkönnyebbültem.

No comments: