Saturday, January 14, 2012

Pénteki öröm

Tegnap beszaladtam a városba, és útközben nem tudtam nem észrevenni, hogy a könyvesboltban (is) leértékelés és kiárusítás van. Be is mentem, csak úgy körülnézni, de tudhattam volna, hogy az ilyesmit nem úszom meg szárazon...
Amit most találtam, az Bent Christensen "Gastronomien i Danmark" c. albuma.

Magyarul "Gasztronómia Dániában", és a könyvtárból korábban már többször is kikölcsönöztem. Amellett, hogy nagyon szépen tervezett, hibátlan küllemű kiadvány, tartalmilag is értékes. Nem szakácskönyv, hanem a legjobb szakácsokról és éttermekről szóló történelemkönyv nagyjából a '70-es évektől napjainking (2008-ban jelent meg). Részletes, alapos, sok-sok napra elegendő olvasnivalóval, a végén "ki kicsoda" listával (fotók és rövid életrajzok), pazarul illusztrálva, ez utóbbi szakácsportréktól kezdve ételfotókon át egészen menükig és egyéb dokumentációkig terjed.




Az eredeti 600 kr helyett most csak 149 kr volt, úgyhogy gondolkodás nélkül cipeltem a pénztárhoz. Nyilvánvaló, mivel fog telni a hétvégém - nem főzéssel...

4 comments:

Unknown said...

Valóban nagyon szép könyvnek néz ki a fotók alapján - főleg a legutolsó kép tetszik a színes rajzokkal. Gyanítom utólag színezték be - szakácsok nem hiszem, hogy színes ceruzákkal terveznek ;)

Orsi said...

A képaláírás szerint Paul Cunningham (eredetileg angol származású szakács) éttermében egy nagy gasztronómiai könyvtár áll a vendégek rendelkezésére, melyek közül jónéhányat maga a mester követett el saját eredeti ötleteivel és rajzaival megtöltve.

Lost said...

És a Noma-ról is írnak :)

Orsi said...

Persze, mért pont az maradt volna ki. De nem a semmiből pattant ki az se, volt előzménye bőven.