Saturday, June 2, 2012

Rebarbara!

Tegnap átvehettük a kulcsokat és vele a házat. Nagyon izgalmas, ilyesmi még sosem történt egyikünkkel sem. A ház mostantól egyre szebb lesz, de nem tudom, hogy ugyanezt elmondhatom-e a kertről is, mert az fantasztikus, ahogy pillanatnyilag kinéz. Köszönhetően a bőséges esőnek majd kicsattan, olyan zöld minden. A volt tulajdonosok is gondosan rendben tartották.


Kora tavasztól mindig volt virág, jácint, nárcisz, tulipán, most pedig az orgona, az írisz és a nemes pipacs van soron, meg néhány más fajta, amit nem ismerek névről. Kisebb átalakításokat tervezek, mert kell egy kis konyhakert, de majdnem táncra perdültem örömönben, amikor észrevettem, hogy egy rebarbarabokor is meglapul a sok, növekedésben egymással versengő virág közt. A boltokban már régóta figyeltem, de ezen a héten láttam csak felbukkanni a rebarbarát. Szedtem is most egy csokor szárat rögtön. Kicsit furcsa érzés volt, mintha loptam volna, valószínűleg eltelik egy kis idő, mire megszokom, hogy jogosan használom a kertet. Ma reggel pedig sütöttem sütit belőle, ahogy korábban már elterveztem. Tejberizst vertem tejszínnel és vajjal habosra, ezt töltöttem mézes lapok közé, középre pedig friss rebarbaralekvárt kentem. Ez utóbbit harsogó savanyúra hagytam épp csak annyi cukorral beízesítve, hogy a fogzománc azért a helyén maradjon, mert így tökéletes ellenpontja lett az édes tejberizsnek és a mézes tésztának.




Saját kert, saját termesztésű, friss alapanyagok a konyhában - ezt tervezgetem régóta, és mostmár egy lépéssel közelebb vagyok.

4 comments:

Unknown said...

Gratulálok az új lakhoz! A kert pedig egyenesen gyönyörű ;) Kíváncsi vagyok, mi minden szépet és jót fogsz még a kertben termeszteni. Szerencséd is volt a rebarbarával úgy látom, mert szép rózsaszínűek nőnek nlad - azaz a krém is inkább piros lesz, mint barna. Nagyon tetszik a süti a "rizskrémmel" ;)

Orsi said...

Köszi szépen! Gyönyörű a kert tényleg, csak kicsit túl sűrű és ésszerűtlen. Már belekezdtünk az átalakításba, konyhakert és beszámoló hamarosan!:)
Ami a rebarbarát illeti, otthon, Monoron teljesen zöld szárú nő a kertben és a belőle főzött krém, kompót vagy lekvár is szép zöld lesz. Nem tudom, más fajtáról van-e szó, vagy a klímabeli különbség okozza a színbeli eltérést, de majd telepítek ide az otthoni fajtából is, aztán meglátjuk.
Nekem is nagyon tetszik, amit te művelsz a rebarbarával!

Unknown said...

Pedig én épp a rózsaszín ill. piros belsejűt keresem állandóan - mindig az kell, ami épp nincs ;) A piaci zöldségesem azt mondta, hogy fajtafüggő, hogy belül zöld, piros, rózsaszín vagy fehér-e a rebarbara. A tied is jó példa arra, hogy maga a héj színe sajnos nem árulja el, hogy belül milyen színű a szár.

Orsi said...

Nekem majdnem mindegy, hogy zöld vagy rózsaszín, csak finom legyen. De ha sikerül meghonosítanom a kertben a zöldet is a rózsaszín mellett, akkor elkezdhetek gondolkodni csíkos rebarbarás ételkompozíciókban.:)