Monday, February 2, 2009

Nincs több répa / No more carrots

Elgondolkodtatok már azon, hányféleképp lehetnek a nyulak öngyilkosak? Még nem? Szerencsére valaki már megtette, és könyvbe foglalta az ötleteit.

Have you ever thought about how many ways rabbits can commit suicide? Not yet? Fortunately someone already made a book about it.



Szombat délelőtt a könyvesboltokban portyáztam (itt a leértékelések ideje!) és többek közt ezt zsákmányoltam. Angol mű dán kiadása (eredeti címe: The book of bunny suicides), és főleg azért vettem meg, mert nem akartam magam kellemetlen helyzetbe hozni azzal, hogy a könyvesbolt közepén hangosan röhögök. Otthon ezt gond nélkül megtehetem.
Fergeteges ötletek, remek humor és igényes rajzok jellemzik a könyvet. Sokadszor nézve is vicces, sőt, újabb finomságokat fedez föl az ember. Egy unalmas nap után esti mese gyanánt jó szívvel ajánlom. Néhány példa:

On last Saturday I was hunting for new books in the book shops (it's sale-time!) this is one of the results. It's a Danish edition of an English book (its original title is: The book of bunny suicides) and the main reason I bought it was that I didn't want to get into an embarrassing situation to laugh loudly in the middle of a book store. So now I can do it at home without any problem.
It's full of great ideas, fine sense of humor and nice drawings. After looking at them many times they are still funny and I can find even more funny details. After a boring day it's an excellent refreshment. A couple of examples:




10 comments:

Unknown said...

Nagyon mély lelki nyugalomban lehetett a könyv írója ;) Jók a képek! Azt hiszem, be kell szereznem ;)

Anonymous said...

Mit szól ehhez Robert Smith?...

Anonymous said...

Roka:
Hàt, valami egész màsrol... Egyszer mintha egy tésztakészitô-géprôl irtàl volna. Tudnàl segiteni milyen néven fut ez?

Orsi said...

Tésztakészítő gép? Hahaha, az én vagyok. Nincs ilyen gépem, tehát mindent kézzel (vagyis habverővel, keverőlapáttal) csinálok.

Anonymous said...

Roka:
A tesztakeszito gepet sztem probald meg az egyik konkurencianal: http://www.soupandpasta.blogspot.com Asszem, arrafele ertekes tanacsokat kaphatsz. :)
Egyebkent probald ki egyszer, hogy a nicknevedet a "Name" mezobe irod es nem a "Leave your comment" mezobe. Meglasd, csodas dolgok fognak tortenni!

Orsi:
Gratulalok a konyvhoz, zsenialisak a rajzok, en se hagytam volna ott a polcon. :) Kulon koszonet a beillesztett kepekert, remelem lesz majd mod, hogy egyszer a egesz konyvet megnezhessem!
Egyebkent hiaba a dan feliratok, a cimoldalon a toaster meg a tipikusan angol konnektor mindent elarul.

Na tessek, mar meg is talaltam:
http://www.amazon.co.uk/s/ref=nb_ss_w_h_?url=search-alias%3Daps&field-keywords=The+book+of+bunny+suicides&x=19&y=15

Orsi said...

Jocó, elvileg nagyobb az esélyed kézbe venni ezt a könyvet, mint nekem volt, hiszen angol műről van szó. Próbálj meg bemenni egy könyvesboltba, meglásd, csodás dolgok várnak ott rád! ;)

Unknown said...

No, a bunny suicides-ra még várnom kell, de az ugyanettől a szerzőtől származó "Great Lies to Tell Small Kids" két kötete már meg is jött a postával. Azok is nagyon jók! ;) Flickr-en fent is van néhány belőlük - ld. pl. az ötoldalú négyzetet ;)

Orsi said...

Hát ez óriási! Azt hiszem, ezek után részesedést kéne kérnem a könyvek eladásából.

Anonymous said...

Roka
Hàt, emert elfelejtettem a jelszavam. Elég ostaoba dolog igy, tudom, de nem akartam vele vacakolni többet.

Na, köszönöm a segitô hozzàszolàst. Màr làtom, hogy csak félig emlékeztem jol, az volt bennem, hogy Orsi nàlad olcastam errôl a kütyürôl. Aztàn tessék: innen odakettingatva olvastam rola. Szoval, ùjraolvaslak,Vilàghal.

Orsi said...

Róka, ez egy másik cég, nem a blog.hu, hanem a blogspot.com. Az egyik lényeges különbség, hogy itt a hozzászólás nem kötött regisztrációhoz, tehát nincs jelszó sem.
Egyszerűen teszel egy pöttyöt az egereddel a "Name/URL" elé, majd a "Name" mezőbe beírod azt a szót, hogy "Róka".