Tuesday, March 27, 2012

Gyors és lelkes

beszámoló lesz ez most a mai napról: az Aalborg Kongres og Kultur Center-ben részt vettem a BrainMatch 2012 nevű rendezvényen. A szervező az aalborgi székhelyű BrainsBusiness központ volt, amely mindenféle innovatív IT-cégekből áll. A mai napon többjük is bemutatkozott kiselőadások formájában, amelyek különböző témák köré csoportosultak, pl. business intelligence, digital experiences, digital health solutions, usability and interaktionsdesign - én főleg ez utóbbin vettem részt. Az előadások többsége 20 perces volt, egyszerre 10 is különböző termekben, és az ember ki-be sétálhatott egyikből a másikba. A legnagyobb gond ezért az volt, hogy melyiket válasszam, mert több érdekes is volt egyidőben. Néhány olyan céget is megismertem, amelyről eddig még nem is tudtam - jó lesz szemmel tartani őket. Az egyetemem is megmutatott magáról számomra még ismeretlen dolgokat. Érdekes, hogy pl. a usability témájával hány tanszéken foglalkoznak még a mienken kívül, és van, ahol tudományos(abb)an oktatják is a tesztelését. Több phd hallgató is bemutatkozott. Hogy mi mindenből lehet doktorálni (szinte mindenből)! Még a végén én is kedvet kapok hozzá. És többük kutatási területe mögött egy-egy konkrét cég áll, tehát nem vegytisztán elméleti a munkájuk, hanem rögtön gyakorlati haszna is van. Egyikük pl. a Nordjyske Medier jóvoltából az iPad-ot kutatja (ennek keretében kaptam én is sok más diáktársammal együtt kölcsön egy iPad-ot, cserébe mérve van egy láthatatlan, beépített programmal a használata), és az erről született könyve hamarosan olvasható (és ingyen letölthető) lesz. Kíváncsi vagyok, mert közben én is nagyon megszerettem a kis jószágomat.
Hogy még jobban érezzük magunkat, folyamatosan jól tartottak bennünket: reggeli, ebéd, uzsonna a szomszédos Papegøjehaven étterem jóvoltából. Sőt, aki végignézte az Aalborgi Egyetem audiovizuális kiállítását, a végén a fejhallgató leadásakor kapott egy kis doboz Aalborg Chokoladen bonbont.
A nap remekük kezdődött a tréfás kedvű Alfred "Google" Biehler hosszabb, egyórás előadásával, de valószínűleg sokan leginkább a nap végét várták, amikor Pranav Mistry lépett a színpadra. Ő a Hatodik Érzék és még több más jópofa dolog feltalálója/kidolgozója, sokoldalú tehetség és karizmatikus előadó, igazi élvezet volt hallgatni másfél órán keresztül.
Ez a nap lendületet és lelkesedést adott. Egyetemistának lenni jó.

No comments: