Saturday, July 4, 2009

Egyenbiciklik a városban

Koppenhágában és Århusban már eddig is volt, a mai naptól Aalborgban is van ingyen kölcsönbicikli. Ma délelőtt ünnepélyes keretek közt kapta meg a város azt a 135 drótszamarat, amelyek ezentúl a város több pontján lesznek hozzáférhetők.

Úgy működik, mint egy bevásárlókocsi: egy húszkoronást kell beletolni, amitől kinyílik a zár, az ember a városon belül kedvére használhatja éjjel-nappal (de haza nem viheti), majd amikor már nincs rá szüksége, csak lezárja valamelyik csomóponton, és visszakapja a pénzérmét. Április 1-től november 1-ig tart a szezon (tehát kicsit megkéstek az átadással). Állítólag nagyon jó biciklik, még világítást is szereltek rájuk, már alig várom, hogy kipróbáljak egyet.


Az átadó ünnepség része volt egy BMX-es és egy egykerekű bemutató is, amit én sorbanállva élveztem.


A Polar Cykler nevű biciklisbolt és szervíz ugyanis a bemutató után kiosztott sok-sok ásványvizet, meg 300 db ingyen bukósisakot. Bár nem volt sorszámhúzó automata, a sorbanállás meglepően kultúráltan zajlott, és én is kaptam egy remek sisakot.
(Csak azt nem értem, mért nem cseréli már le a Polar Cykler a szörnyű logóját egy korszerűbbre, mondjuk arra, amit még én terveztem nekik a szakmai gyakorlatom alatt.)

Eddig nem volt sisakom, mert a biciklizést biztonságosnak ítélem meg - legalábbis a magyarországi viszonyokhoz képest. A legtöbb helyen van elkülönített kerékpárút vagy -sáv. Persze vannak meleg helyzetek, figyelni itt is kell, de egyáltalán nem érzem veszélyben magam két keréken. A sisak csak egy újabb gadget a táska/hátizsák, első-hátsó világítás, fényvisszaverő bokapánt, biciklizár, ülésvédő huzat és napszemüveg mellé - kicsit hosszú a lista, nehéz észben tartani, reggelente, amikor indulok, rendszerint vissza kell lépnem az ajtóból valamelyikért. Na, de ha már kaptam a sisakot, akkor hordom is, végülis egész jól áll.

No comments: