Sunday, July 25, 2010

The Tall Ships Races


Amikor Zsolt hónapokkal ezelőtt felhívta a figyelmemet a júliusban megrendezésre kerülő vitorlás ünnepség honlapjára, azzal a lendülettel beírtam az eseményt a naptáramba. Sejtettem, hogy nem szabad kihagyni.
A világ számos pontjáról érkeztek hatalmas, sokárbocos vitorlások, hogy néhány napig Aalborg kikötőjében alkalmat adjanak a vigasságra. Ilyeneket korábban csak képeken láttam.
Sajnos egész héten dolgoztam, szombaton is, de munka után irány a kikötő... egészen késő estig. Fárasztó volt, de nem bántam.

Az egész a vitorlások legénységének ünnepélyes felvonulásával kezdődött. Hirtelen megértettem, mitől olyan sármos az egyenruha - attól, hogyha sok jóképű fiú egyszerre masírozik benne.

Persze voltak lányok is.

A kedvencem azonnal az Indonéziából érkezett flotta lett, de ők megérdemelnek egy külön bejegyzést.

Az egész rendezvény fesztiválhangulatú volt: hömpölygött a tömeg a belvárosban, főleg a kikötő környékén. Öt helyszínen volt koncert, én csak egyet néztem végig rögtön a legelején, de az nagyon jó volt. A The Blue Van nevű dán zenekar tagjai az Aalborgtól kissé északra fekvő Brønderslev-ből származnak, de mióta az Apple egy iPad reklámhoz az ő számukat használta fel, azóta világhírűek a fiúk.

Lehetett sört inni (ittunk is Zsolttal, amikor elfáradtunk a fényképezésben), meg enni mindenféle finomságot.


A hajókat nemcsak a partról csodálhattuk, hanem felmehettünk a fedélzetre is körülnézni, ahol a bájos legénység mosolyogva fogadta az érdeklődőket.

Fotóztam mindenféle érdekes részletet a hajókon is (ezek a dizájnblogomon láthatóak). Az alábbit az ománi vitorláson lőttem.

Mentünk egy kört egy kisebb halászhajóval, ami azért volt izaglmas, mert még sosem hajókáztam a Limfjordon.

A záróesemény péntek este a hídról fellőtt zenére komponált, nagyon szép tüzijáték volt.

Másnap kora délután a hajóknak vitorlát kellett volna bontaniuk. A szél sajnos ellenkező irányból fújt, mint kellett volna, úgyhogy erre nem került sor, pedig biztosan szép lett volna.
Az omániak így is elegánsan búcsúztak, duda- és dobszóra, zászlót lengetve.

Ez a hajó mégis vitorlát bontott pár percre, biztosan a fotós turisták kedvéért.

További fotóim itt,
Zsolt bejegyzése az eseményről pedig itt.

2 comments:

Unknown said...

Micsoda fesztivál! Szép nagy hajók és látom a hangulat is nagyon jó volt ;)

Gyula said...

Nagyon klassz esemény,tényleg szuper lehetett a hangulat is,a képek mindent elmondanak,nagy fotós vagy!:)