Sunday, December 5, 2010

Új lakás

Ahogy azt már említettem, költöznöm kellett, ami a napokban történt meg. Nem volt hozzá nagy kedvem, mert nem szeretem az ezzel járó macerát, másrészt meg szerettem a régi lakásomat. De nem volt mit tenni, befejeztem tanulmányaimat, az ungdomsbolig-ot muszáj volt elhagyni. Nyomott hangulatban csomagoltam egy egész napon keresztül, amit csak az szakított meg, hogy dél körül kisétáltam búcsút venni a tengerpartomtól. Persze maradok ugyanebben a városban, fél óra biciklizéssel bármikor újra eljöhetek erre a partszakaszra, de az már nem lesz ugyanaz, mint akármikor, amikor kedvem támad hozzá, kisétálni.

Az új lakásom lehangolóan koszos és rendetlen állapotban várt. Hosszan tudnám sorolni a részleteket, de legyen elég az alábbi fotó a villanysütő dugójáról és egy konyhai konnektorról. A többit a fantáziátokra bízom, de talán elképzelhető, hogy sok órámba tellt, mire lakhatóvá varázsoltam a kéglit.


A padló külön elmlítést érdemel: kezeletlen, fa, amin láthatóan cipővel trapoltak korábban, úgyhogy igen alapos brun sæbe (tradícionális dán vegyszer erre a célra) kezelésben részesítettem egy kefe és egy rongy, valamint rengeteg energia segítségével.
A falakra ráférne egy festés (bár már attól is világosabb lett, hogy átmostam), de várok még egy kicsit, mert ha pár hónap múlva ismét költözés következik, akkor fölösleges. A fürdőszobát viszont nem hagytam annyiban, az ki lett festve.

Még így is nehéz használni, mert olyan kicsi, mint rendes helyeken a WC, de Dániában luxusvillát kell bérelni ahhoz, hogy normális méretű fürdőt és igazi, üveggel leválasztott zuhanykabint, vagy netán kádat kapjunk. A konnektorok ritka és logikátlan elhelyezése is okozott némi fennakadást, de sok méternyi hosszabbítóval végül minden megoldódott.
Az vitathatatlan előnye az új lakásnak, hogy közel van a belvároshoz. Míg a régi lakásomtól 20 perc volt biciklivel a könyvtár (hátszélben), most 12 percre van gyalog.

És mostmár van végre igazi konyhám. Még ha régebbi évjáratból való is, de legalább tele van szekrényekkel, többé nem gond a tárolás. A hálószobában is van egy nagy beépített szekrény, ami nem is olyan ronda, ha becsukott állapotban van.
Régi vágyam volt, hogy ne csak író-, de ebédlőasztalom is legyen, tehát ha valakit meghívok vacsorára, akkor ne kelljen lepakolni és középre húzni az íróasztalomat, hogy enni tudjunk.

Az interneten, egy adok-veszek oldalon sikerült lecsapnom egy gyönyörű kis ebédlőasztalra igazán olcsón. Meztelenül is tetszik, de vettem a kezeletlen fa testére egy csinos asztalterítőt, hogy bátrabban lehessen enni rajta.


A falon a fa nem matrica, hanem sajnos festés, és természetesen NEM az én művem, hanem az előző lakó hagyatéka. Kezdetben sokat törtem rajta a fejem, hogyan lehetne eltüntetni. De utóbb mást gondoltam: olyan helyzetbe hozom ezt a bánatos, ronda piros fát, hogy utána mindenki ilyet akar majd magának a saját falára, csak egy kis idő kérdése az egész. Amiből most nincs sok, mert mindjárt jön a Mikulás, úgyhogy zárom is a bejegyzést.
Egy szó mint száz, majd' egy hét alatt lakhatóvá varázsoltam a lakást. Ebben és a költözésben nagy segítségemre voltak régebbi, és az Aalborgi Magyarok Társaságán keresztül újabban megismert barátok, kedves ismerősök, amiért nagyon hálás vagyok nekik.

2 comments:

Laura said...

Gratulalok Orsi, latszik mar most, hogy sok munkad van benne (es meg lesz is), de nekem tetszik, kivanom, hogy mielobb otthonna valjon!

bea said...

nem is olyan ronda az a piros fa...